English 

02144016374

 
 

  کلام روز
 

هرگز از رحمت خداوند نا امید نشوید

 

 



  گزارش تصویری
 

نخستین دوره رقابتهای بین المللی رول اسکی


 

  آرشیو



  ویدئو
  گزارش تمرینات اسکی بازان ایران در هینترتوکس اتریش از شبکه ورزش سیما  

  آرشیو

  گزارش
 

اعزام ملی پوشان اسکی آلپاین مردان ایران به اتریش / برگزاری تمرینات در کنار برترین اسکی بازان جهان


 

  آرشیو

  گفت و گو
 

برگزاری سمینار استعدادیابی فدراسیون اسکی با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون اسکی


 

  آرشیو











 
 
 

ربات‌ها در کره جنوبی به استقبال مسافران المپیک زمستانی می‌آیند


بسیاری از افرادی که زیاد سفر می‌روند با این مساله رو به رو می‌شوند که در فرودگاه به دنبال یکی از کارکنان بگردند تا از او پرسشی را بپرسند. اما برای افرادی که وارد بزرگ‌ترین فرودگاه کره جنوبی می‌شوند این مساله دیگر قدیمی شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، فرودگاه اینچئون کره جنوبی کارکنان جدیدی دارد؛ رباتی که در ترمینال پروازهای خروجی این فرودگاه به سوال مسافران پاسخ می‌گوید.

نام این ربات «ترویکا» است و به مسافران کمک می‌کند تا بتوانند گیت پرواز خود را پیدا کنند. «ترویکا» ۱۴۰ سانتی متر قد دارد و مجهز به یک صفحه نمایش مستطیلی شکل است که آن را شبیه به یک تلفن هوشمند بزرگ کرده است.
این صفحه نمایش می‌تواند اطلاعات مربوط به پرواز، نقشه فرودگاه و اطلاعات هوا‌شناسی را نشان دهد. او همچنین به مسافران می‌گوید چقدر زمان می‌برد تا از جایی که هستند به گیت پروازشان برسند و حتی اگر مسافری تمایل داشته باشد، ترویکا او را تا گیت پرواز همراهی می‌کند.

مسافران می‌توانند بلیت خود را در اختیار این ربات قرار دهند تا اسکن کند و اطلاعات مربوط به این پرواز را به او نشان دهد. سپس ترویکا از مسافر می‌پرسد آیا می‌خواهد او را تا گیت پرواز همراهی کند؟ که در این صورت باید مسافر در نزدیکی او حرکت کند تا ترویکا بتواند او را ببیند و به درستی همراهی کند.

هرچند این پدیدهٔ الکترونیکی هنوز در فرودگاه‌ها بسیار شناخته شده نیست، اما نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است.

با توجه به اینکه کره جنوبی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ است، آن‌ها در نظر دارند تا محیط فرودگاه این کشور برای رفت و آمد ساده‌تر و کاربردی‌تر شود.

انگلیسی، کره‌ای، چینی و ژاپنی زبان‌هایی هستند که به زودی ترویکا آن‌ها را می‌آموزد. این ربات همچنین در آینده می‌تواند اطلاعات بیشتری به مسافران بدهد و به آن‌ها بگوید چه وسایلی را نمی‌توانند با خود به پرواز ببرند یا چه غذایی در این پرواز سرو می‌شود.

انتهای پیام
تاريخ  ارسال:يكشنبه 18 تير 1396 - 10:28
کد:37828-1396

 

 

تهران - اتوبان ستاری - بلوار فردوس شرقی - خیابان وفا آذر شمالی - کوچه پانیذ پلاک 2 طبقه دوم - واحد 9 و10  صندوق پستی : 158151881

تلفن :  44016376  - 44016375  -  44016374         ساعت کاری فدراسیون : 8:30 الی 16:30
© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.