سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

رئیس فدراسیون اسکی: «ستار صید» فراموشکار و ناسپاس است/ او پرونده اخلاقیِ باز دارد

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به پناهندگی اسکی‌باز المپیکی گفت: «ستار صید» همه سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران برایش شده را فراموش کرده و طوری وانمود می‌کند که گویی موفقیت‌هایش صرفا نتیجه تلاش شخصی او بوده است!

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی به نقل از ایرنا، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی ظهر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به اعلام پناهندگی ستار صید، اسکی‌باز المپیکی ایران به کشور نروژ، گفت: ستار صید یکی از ورزشکاران المپیکی است که سابقه ۲۰ ساله در اسکی ایران دارد و در این ۲۰ سال با استفاده از منابع کشور در ۳ المپیک و رویدادهای مختلف بین‌المللی شرکت کرد و باوجود شرایط سنی بالا، از برکات جمهوری اسلامی و مجموعه ورزش کشور بهره‌مند شد تا افتخار کسب کند.

نظریان با اشاره به شرایط همه‌گیری کرونا که در سه سال اخیر سبب لغو مسابقات بین‌المللی شد، افزود: صید از ۲ سال گذشته که به دلیل کرونا از حضور در مسابقات جهانی و المپیک محروم شد، گویا همه این سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران برای وی شده را فراموش کرده و طوری وانمود می‌کند که این موفقیت‌ها نتیجه تلاش خودش بوده است! این در حالی است که در این ۲۰ سال میلیاردها تومان برای صید در بخش آموزش، کمپ‌های تمرینی، اردو و اعزام‌ها هزینه شده است؛ هزینه‌هایی که نشان می‌دهد نظام مدیریت برای منابع انسانی توانمند کم نگذاشته و این بیانگر این است که تنها تلاش فردی صید برای رسیدن وی به موفقیت کافی نبوده است.

نظریان به دیگر کمک‌های فدراسیون اسکی به صید اشاره و خاطرنشان کرد: او در ۲ سال گذشته جزو ۴ نفر سولیداریتی بوده که از کمک‌های مالی کمیته بین‌المللی المپیک در ۷ دوره استفاده کرده و این کمک‌ها به صورت نقدی در مبالغ مختلف، ۱۰۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۷۰ میلیون و ... به وی پرداخت شده است. این کمک‌ها جدا از هزینه‌هایی است که برای اعزام، تجهیزات، اردوی اتریش و سوئیس صید پرداخت شده است.

رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه از نظر حمایتی و کمکی برای صید کم گذاشته نشده، افزود: برای یک ورزشکار مانند صید که سرمایه اسکی بود، همه‌جور هزینه شد و علاوه بر کمک‌های مالی، سایر کمک‌ها مانند اعزام به دوره‌های آموزشی و ... هم انجام شده است. شاید به اندازه ۱۰ ورزشکار در یکی، دو سال گذشته برای صید هزینه شد تا افتخار مسابقه دادن زیر پرچم ایران را داشته باشد.

نظریان با اشاره به اینکه پس از عدم شرکت صید در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین به دلیل ابتلا به کرونا، ورق برگشت، خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق، صید همه زحمات و هزینه‌هایی که برای وی شد را فراموش کرد و در مصاحبه با رسانه‌های معاند بارها علیه کشور صحبت کرد. ما در مجموعه فدراسیون اسکی به دلیل شان و جایگاه نظام و حفظ آبروی وی، حرمت‌ نگه داشتیم و فکر کردیم با گذشت زمان به اشتباه خودش اعتراف می‌کند و راه‌های بازگشت را به برای او به عنوان یک ورزشکار و مربی باز گذاشتیم.

وی به رفتارهای خلاف عرف و انضباطی صید پرداخت و اضافه کرد: این مسئله خارج از پرونده‌های انضباطی صید بود که در کمیته انضباطی باز است؛ پرونده‌هایی مانند هتاکی و اعتراض به مسئولین و مربیان در جریان اردو و حتی برخورد فیزیکی با عوامل اردو برای صید در کمیته انضباطی تشکیل شده و باز است ولی ما به دلیل حفظ آرامش و رافت اسلامی حکمی صادر نکردیم اما حتی یک بار هم نشد که او بابت این رفتار عذرخواهی کند.

نظریان به بخش دیگری از رفتارهای خارج از عرف و پرونده‌های نظریان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرونده انضباطی ورزشی، یکی از افراد ساکن دیزین مدعی شده که برای صید به دلیل مشکلات اخلاقی و ایجاد مزاحمت، در بخش قضایی، پرونده تشکیل داده است. ما با وجود اطلاع از این پرونده برای حفظ شان ورزش کشور در مواجهه با سوال رسانه‌ها در این باره، ابراز بی‌اطلاعی کردیم.

رئیس فدراسیون اسکی افزود: این پرونده باز است و آن را ما نه تائید و نه تکذیب می‌کنیم. با این حال با توجه به این پرونده صید به دلیل شرایط اخلاقی نمی‌توانست در دیزین زندگی کند و با پناهندگی یک فرار رو به جلو انجام داده است، به خصوص که با توجه اشکالات رفتار حرفه‌ای و معمولی فضای زندگی برای او تنگ‌تر شد تا از یک کشور اعلام پناهندگی کند.

نظریان ادامه داد: در سال‌های گذشته از همه نظر برای صید هزینه شده و او از تمام امتیازات بهره‌مند بود و حتی برای استخدام وی نامه‌نگاری شده بود. واکنش‌ها و رفتار امروز صید نشان‌ می‌دهد این اقدامات برای وی منطقی نبوده، برای کسی که در رسانه‌های معاند موج‌سواری می‌کند. این هزینه می‌توانست برای ۱۰ نفر دیگر انجام شود. معتقدم رسانه‌ها باید به صورت شفاف به این مسئله ورود کنند و شفاف‌سازی صورت بگیرد که این ورزشکار در چه شرایطی از ایران رفته است. فردی که علاوه بر پرونده‌های باز انضباطی در ورزش، یک فرد هم مدعی و شاکی محلی دارد که پرونده آن در محاکم قضایی باز است.

رئیس فدراسیون اسکی اظهار داشت: برای چنین ورزشکاری میلیاردها تومان هزینه شده و حق و انصاف نیست که به دلیل زیاده‌خواهی، یک ورزشکار ناسپاسی کند و حالا که در اواخر دهه چهارم زندگی‌اش با غیراخلاقی‌ترین رفتار، هزینه و کارهایی که برای او شده را فراموش و برای رفتن به یک کشور دیگر علیه نظام اسلامی مصاحبه کند.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید