سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

وزیر ورزش و جوانان:

همه برای میزبانی شایسته جام جهانی اسکی چمن دست به دست هم دادند

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ورزشکاران در رقابت‌های جام جهانی اسکی، نکات مهمی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در رابطه با میزبانی مسابقات اسکی روی چمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 10 سال پیش در همین پیست، میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان بودیم و در این دوره از لیگ جهانی که به صورت وردکاپ (جام جهانی) برگزار می‌شود چیزی مشابه آن مسابقات، اما از نظر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، قدری کمتر میزبان هستیم. به دلیل شرایط کرونا از نظر میزبانی‌ها و شرکت تیم‌های ورزشی‌مان در رویدادهای ورزشی متاسفانه یک مقدار فاصله گرفتیم. الحمدالله با همتی که فدراسیون داشت و همکاری شرکت توسعه و مدیریت پیست دیزین همه دست به دست هم دادند و سعی کردند یک میزبانی شایسته‌ای را برای این دوره این رقابت‌ها رقم بزنند.

دکتر حمید سجادی با بیان اینکه به ورزشکاران ایرانی که در یکی از پرخطرترین رشته‌های اسکی که اسکی روی چمن است تبریک می‌گویم، گفت: این رشته طرفداران خاص خودش را دارد. همچنین مربیان و کادر فنی ویژه‌ای را در این دوره از رقابت‌ها دارد. به نظرم چه در بخش خانم‌ها و چه در بخش آقایان، نتایج و مدال‌هایی که کسب شد، با توجه به کمبود تجارب یک دهه ما در رویدادهای ورزشی که حضور کمتری داشتیم، میزبانی این رویداد که بعد از 10 سال اتفاق می‌افتد شرایط مطلوبی است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از نکاتی که مد نظرمان بود ایمنی مسابقات و به سلامت رسیدن به خط پایان ورزشکاران بود. الحمدالله طی امروز و دیروز هم مشکل خاصی گزارش نشد.

سجادی در پاسخ به این سوال که در بخش بانوان به دلیل کمبود تجهیزات یک سری از بانوان شرکت نکردند، گفت: من به رئیس فدراسیون این تضمین‌ها و قول‌ها را به آنها دادم که هر آنچه که از نظر ورود تجهیزات نیاز دارند سریع‌تر به ما بگویند تا ما برنامه‌ریزی بکنیم. در هیئت دولت این فرصت وجود دارد حتی اگر نیاز به این باشد که یک سری از شرایط را تسهیل و تسریع بکنیم و مجوزهای خاصی ویژه ورزش بگیریم، این قول را خدمت رئیس فدراسیون دادم. از نظر منابع مالی هم الحمدالله مشکلی نداریم انشاءالله تیم کامل برود و این فضایی که فدراسیون نیاز دارد حدود دو ماه قبل در اختیار آنها بوده است. این پیست دولتی است و مربوط به شرکت توسعه است و شرکت توسعه هم در یکی دو سال پیش واگذار شده و به بخش خصوصی واگذار شده است. بهره‌برداری که اینجا حضور دارند کمال همکاری را دارند حتی در فصل زمستان زمانی که مسابقات زمستانی برگزار می‌شد همکاری و تعامل بین شرکت توسعه و بهره‌بردار و فدراسیون بوده است. وظیفه ما این هماهنگی‌ها است. اگر باز هم برای تمرین هر چیزی نیاز داشته باشند این پیست در اختیار آنهاست و قرار است فهرست تجهیزات را به من بدهند و تا جایی که امکانش باشد نسبت به واردات آن اقدام می‌کنیم.

وی در خصوص حضور جوانان در این رشته گفت: این مسائل، مسائل فنی است ما در مسائل فنی فدراسیون‌ها ورود نمی‌کنیم. هر آنچه که فدراسیون نیاز داشته باشد، امکان دارد افرادی که برای کسب تجربه می‌روند نیاز به حمایت مالی داشته باشند که وظیفه ماست اما فدراسیون تصمیم بگیرند حتی برای تماشای مسابقات نیاز داشته باشند که ورزشکاران را اعزام بکنند و حتی شرکت هم نکنند فقط برای دیدن مسابقات ما حرفی نداریم و مخالفتی نمی‌شود چرا که ما به دیدگاه و نظر فنی کلیه فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که از میزبانی استان البرز چقدر حمایت می‌کنید، تصریح کرد: از همکارانم در استان البرز تشکر می‌کنم معمولا این رویدادها در استان البرز مسبوق به سابقه است. در سایر رشته‌ها هم که رنگ و بوی طبیعت می‌دهد مثل سنگ نوردی و دیواره نوردی و ... استان البرز یکی از استان‌های فعال و پیش رو است. انشاءالله در سایر برنامه‌هایی که فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی حتی ملی و بین‌المللی دارند سعی می‌کنیم در خدمت عزیزانمان باشیم.

سجادی افزود: ما با اینکه دو سه برنامه فشرده داشتیم اما حضور ما در اینجا برای تشکر از این عزیزان بود. من خودم چون ورزشکار بودم و علاقه‌مند بودم در مسابقات سنگین دوومیدانی یک روزی یک بزرگتری یا یک پیشکسوتی و یا یک مسئولی بیاید متوجه بشود و هم تمرینات ما را ببینند. زجر واقعی و ریاضیت واقعی معمولا در تمرین خودش را نشان می‌دهد شاید تمرین دو ساعت باشد ولی یک مسابقه در حد چند ثانیه باشد لذا طول مدت تمرین و آن ممارست و آن شدت و زحمت اصلی که در تمرین متقبل می‌شوند خیلی از ورزشکاران دوست دارند حتی تمریناتشان هم دیده بشود.

وی در پایان گفت: وظیفه دانستیم که برای دیدن مسابقات دقایقی در خدمت دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان و کادر داوری مسئولان برگزاری و مهمانان خارجی و به طور اخص ورزشکاران عزیز باشیم که شاید به نوعی قدردان زحمات عزیزان باشیم.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید