سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

دکتر سجادی: بازی‌های المپیک زمستانی پکن ما را برای آینده ای مشترک با دیگر گردهم می آورد/ برابری جنسیتی در ورزش ایران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است

دکتر سیدحمید سجادی در مصاحبه با تلویزیون ملی چین گفت: بازی های افتتاحیه را مشاهده کردیم و این مراسم واقعا هنرمندانه، منسجم و با فن آوری پیشرفته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، دکتر سیدحمید سجادی در مصاحبه با تلویزیون ملی چین با اشاره به برگزاری المپیک زمستانی در این کشور اظهار داشت: بازی های افتتاحیه را مشاهده کردیم و این مراسم واقعا هنرمندانه، منسجم و با فن آوری پیشرفته برگزار شد. بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن از جهات مختلف کاملا متفاوت با سایر بازی های المپیک تابستانی و زمستانی ادوار گذشته بود.

وی افزود: در این دوره همه‌گیری ویروس کرونا و بحران‌های جهانی، طبق آنچه که در مراسم افتتاحیه احساس کردیم وجود داشت و اعتقاد داریم بازی های المپیک زمستانی پکن منجر به القای نشاط و شادمانی به جهانیان و نزدیکتر کردن آنان به یکدیگر می شود. این امر ماهیت و عملکرد واقعی بازی‌ها ونیاز بالفعل ما است و هرگونه تلاش در جهت سیاسی کردن این رویداد باشکوه مردمی انحراف از اهداف و چشم اندازهای المپیک است. همانطور که بارها اعلام شده است، مجددا همبستگی خود را اعلام و برای کشور چین و سایر کشورهای شرکت کننده در بازی های لمپیک زمستانی 2022 پکن آرزوی موفقیت داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم از طریق بازی‌های المپیک در راستای توسعه همکاری هایمان با سایر کشورها از جمله چین بهره برداری کنیم و فعالیت های ورزشی خود را توسعه دهیم. این امر یکی از اهداف سفر اینجانب به کشور زیبای چین است و در این راستا با برخی همتایان و مقامات کشورها نیز دیدار داشتیم. قطعا، بازی‌های المپیک زمستانی پکن ما را برای آینده ای مشترک با دیگر گردهم
می آورد.

دکتر سجادی با اشاره به حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما کاملا آماده هستند و امیدواریم تجارب بسیاری از این بازی‌ها کسب و در صورت امکان نتایج بی سابقه ای را بدست آورند. ایران پر از کوهستان‌های برفی و پیست های اسکی درجه یک است و امکانات یسیار زیادی برای اسکی حرفه ای دارا هستم که برخی از این پیست ها مانند پیست بین المللی دیزین جز بهترین پیست‌های دنیا است. قبل از شروع این رقابت‌ها برخی کانال‌های تلویزیونی چین در رابطه با آماده سازی ورزشکاران ایرانی گزارشاتی را ضبط کردند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: نهایت اقدامات جهت آماده‌سازی امکانات و تجهیزات برای تیم ایران و آماده سازی آنان جهت اعزام به این مسابقات انجام شده است. ایران شمار زیادی از زنان ورزشکار را در رویدادهای ورزشی بین‌المللی همچون بازی‌های المپیک داشته است. نتایج اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای زنان ورزشکار ایرانی در رشته های ورزشی مانند فوتبال، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال و ... کاملا مشهود است و در این رقابت‌ها نیز پرجمدار کاروان ایران در بازی های المپیک زمستانی خانم فاطمه احمدی بود.

او ادامه داد: فاطمه احمدی 4 سال پیش در سن 17 سالگی درباره رویایش برای شرکت در بازی‌های المپیک صحبت می‌کرد و الان این ورزشکار ما بخاطر تلاش‌های خود و برنامه ریزی های ما در این المپیک توانسته حضور داشته باشد و برای او و سایر ورزشکاران زن شرکت کننده در المپیک پکن آرزوی موفقیت داریم.

دکتر سجادی گفت: برابری جنسیتی در ورزش ایران از درجه اهمیت بالایی برای مسئولین و سازمان‌ها برخوردار است و در این راستا سازو کارهای مورد نیاز در مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی و زمینه‌های مرتبط را سازمان‌دهی کرده‌ایم و سعی داریم از هر فرصتی برای بهبود سطح ورزشکاران زن کشورمان استفاده کنیم.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید