سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

عباس نظریان: اسکی بازان برتر از نظر امتیاز جهانی به المپیک اعزام می شوند

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در پایان هفته نخست لیگ بین المللی اسکی آلپاین گفت: اسکی بازان برتر از نظر امتیاز جهانی به المپیک اعزام می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در پایان هفته نخست لیگ بین المللی اسکی آلپاین در جمع خبرنگاران گفت: اسکی بازان کشورمان چند روز پیش در رقابت های بین المللی ترکیه حضور پیدا کردند و حالا هم طی ۸ مسابقه در داخل کشور با هم به رقابت می پردازند. این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار شده و امتیاز جهانی برای اسکی بازان در آن لحاظ می شود. در پایان رقابت های انتخابی، نفرات برتر از نظر امتیاز جهانی به بازی های المپیک زمستانی اعزام می شوند.

او در خصوص اهمیت به برنامه های فرهنگی به خصوص در سال المپیک زمستانی گفت: ورزش یک پدیده اجتماعی است و بالاترین قدرت دیپلماسی در ورزش نهفته است و یکی از مهمترین مولفه های اثر گذار ارتباطی بخش فرهنگی است. تمام تلاش فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در این است که تصویر بسیار خوبی از ورزش و جوانان کشورمان به نمایش بگذاریم. در المپیک پیش رو هم با ارتباط با سازمان هایی که در فضای فرهنگی به ما کمک می کنند از بسته های فرهنگی استفاده میکنیم و یک بسته فرهنگی نیز از طرف خود فدراسیون و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است تا در تعاملاتی که در کشور چین داریم از این ظرفیت پیش رو به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

نظریان در خصوص‌ شرایط خاص در این دوره از بازی‌های المپیک زمستانی و انتظار از ملی پوشان اعزامی گفت: علاوه بر موضوع کرونا که یک مشکل جهانی بود شرایط خاص اقلیم کشورمان و کمبود برف هم به لحاظ فنی و کیفی مشکلات زیادی ایجاد کرده است. ما در ابتدا یک حضور خوب و مناسب و شایسته و در خور ورزش ایران از نمایندگان کشورمان انتظار داریم و بعد به رنک و امتیاز در بین اسکی بازان دنیا فکر میکنیم اما واقعا اگر بتوانیم سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم و از دانش خوب مربیان به روز استفاده کنیم به نظرم ظرفیت اسکی ایران به مراتب بالاتر از این است و با برنامه ریزی خوب می توانیم در المپیک های بعدی اتفاقات خوبی رقم بزنیم ضمن اینکه در این المپیک هم اصلا کم امید نیستیم و مطمئنم ورزشکارانمان تمام تلاششان را می کنند تا بهترین اتفاقات را برای کشور رقم بزنند .

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در خصوص عملکرد درخشان سمانه بیرامی در مسابقات بین المللی ترکیه گفت:واقعا اتفاق بی نظیر و منحصر به فردی برای ورزش ایران به ویژه در اسکی صحرانوردی
اتفاق افتاد. سمانه بیرامی به عنوان نفر اول در بین نمایندگان ۱۵ کشور شرکت کننده که ۷ نفرشان ورزشکاران انتخاب شده در المپیک زمستانی بودند قرار گرفت و این اتفاق نشان می دهد خانم بیرامی فوق العاده عمل کردند و بسیار توانمند هستند اگرچه علیرغم همه پیگیری هایی که کردیم تا این لحظه موفق نشده ایم به سهمیه المپیک بخش بانوان صحرانوردی برسیم. ولی باز در حال تلاش هستیم و مکاتبات رسمی را انجام می دهیم و امیدواریم همه کمک کنند این سهمیه را زنده کنیم.

او در خصوص میزبانی پیست بین المللی اسکی توچال گفت: جا دارد به صورت ویژه از مدیریت مجموعه تله کابین توچال و شخص مهندس امداد تشکر کنم که با تیم کاری شایسته از ابتدای اردوی آماده سازی تیم های ملی همه امکانات را برایمان فراهم کردند و همچنین از هیات اسکی استان تهران، آقای ساوه شمشکی رییس و آقای ساوه درودی دبیر و کل کادر اجرایی تشکر و قدردانی میکنم. امروز شاهد یکی از بهترین برگزاری مسابقات در طول سالهای اخیر بودیم و به گفته خود ورزشکاران این رقابتها در حد رقابتهای جام جهانی برگزار شد و این اتفاق جز با همدلی و همکاری و برنامه ریزی این عزیزان میسر نمیشد.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید