سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی / دکتر صالحی‌امیری: در کنار فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی هستیم / زمینه خوبی برای توسعه ورزش‌های زمستانی در کشور بوجود آمده است

نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با حضور ریاست کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی اظهار کرد: روند حرکت ورزش‌ اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی در کشور طی سال‌های اخیر رو به رشد بوده است و باید علاوه بر بخش قهرمانی دیدگاه ویژه‌ای هم نسبت به مشارکت خانواده‌ها در ورزش‌های زمستانی به ویژه ورزش جذاب اسکی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در اسکی کشور به آن باید توجه شود در اختیار قرار دادن پیست‌های اسکی به فدراسیون است. این مساله باید به صورت جدی دنبال شود و فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی صاحب پیست شود و در این زمینه کمیته ملی المپیک در کنار فدراسیون قرار دارد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، اظهار کرد: جمع خوب و خبره‌ای در هیئت رئیسه فدراسیون حضور دارند. استفاده از تجربیات دیگران بسیار ارزشمند است و در این میان باید به زحمات جناب آقای افتخاری در دوره ریاست و جناب آقای صبوریان در دوره سرپرستی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی اشاره کنم و از زحمات این عزیزان تشکر می‌کنم. جناب آقای نظریان نیز از مدیران پرتلاش و خوش‌فکر کشور هستند و امید داریم روند رو به رشد ورزش اسکی با حضور ایشان تسریع پیدا کند.

دکتر صالحی‌امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم بهره‌مندی از مربیان خارجی در ورزش اسکی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد تا مربیان خارجی در تیم‌های ملی اسکی حضور یابند و در این زمینه کمیته ملی المپیک تا جایی که بتواند از فدراسیون حمایت خواهد کرد. حضور مربیان خارجی در دیگر رشته‌های ورزشی سبب رشد و توسعه آنها شده و باید در اسکی نیز این مسیر را دنبال نماییم.

او در ادامه صحبت‌های خود به در پیش بودن بازی‌های المپیک زمستانی پکن اشاره کرد و گفت: امیدوارم اسکی‌بازان ایران در این رویداد عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. کمیته ملی المپیک نیز فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی را برای حضور شایسته در المپیک زمستانی حمایت خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین با ابراز تاسف از تخریب‌ها در ورزش کشور، خاطر نشان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و ورزش کشور را به سوی موفقیت پیش ببریم. از تخریب کردن، کسی سودی نمی‌برد و باید کمک کنیم و شرایط را بهبود دهیم. در ورزش اسکی هم باید با همدلی و همراهی امور را پیش ببریم و از تخریب نمودن فعالیت‌های فدراسیون پرهیز شود.

دکتر صالحی‌امیری همچنین به اهمیت حضور بخش خصوصی در ورزش اسکی اشاره کرد و گفت: حضور بخش خصوصی در ورزش اسکی می‌تواند کمک بسیار مهمی در راستای توسعه و رشد این ورزش باشد. نباید از حضور بخش خصوصی و حامیان مالی غافل شویم و این حضور می‌تواند سبب تحول در ورزش اسکی کشور شود.

وی همچنین به نیاز سرمایه‌گذاری بر روی دیگر رشته‌های زمستانی اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترده شدن فعالیت‌ فدراسیون در رشته‌های زمستانی، باید سرمایه‌گذاری بر روی این ورزش‌ها صورت پذیرد تا شاهد رونق گرفتن ورزش‌های زمستانی در کشور باشیم. رشته‌های زمستانی ظرفیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی و گردشگری در کشور می‌توانند ایجاد نمایند و باید با نگاهی نو و جدید به این رشته‌ها توجه شود.

دکتر صالحی‌امیری در بخش پایانی صحبتهای خود به سختی‌ها و مشقت‌های ورزشکاران در مسیر ورزش حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: همه باید به ورزشکاران توجه جدی داشته باشیم. ورزشکاران در مسیر ورزش‌ حرفه‌ای و قهرمانی سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و نباید از این تلاش‌ها و دشواری‌ها غافل شد.

همچنین دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در نشست هیئت رئیسه فدراسیون ضمن قدردانی از حمایت‌های ریاست کمیته ملی المپیک از ورزش اسکی خاطر نشان کرد: ابتدا از حضور دکتر صالحی‌امیری در نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی تشکر می‌کنم. دکتر صالحی‌امیری همواره در کناره ورزش اسکی کشور بوده‌اند و حمایت‌های ایشان سبب رخ دادن اتفاقات خوب در تمامی رشته‌های ورزشی از جمله اسکی بوده است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر برنامه‌های فدراسیون با فشردگی بسیار زیادی دنبال شده است و با وجود تمامی مشکلات تلاش کردیم تا از برنامه‌های در نظر گرفته عقب نماییم و خوشبختانه در بخش‌های مختلف نیز شاهد اتفاقات خوبی هستیم. امروز همدلی خوبی در ورزش اسکی کشور شکل گرفته است و این همدلی و همراهی نویدبخش روزهای خوبی برای اسکی ایران است.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، در ادامه به مشکلات حال حاضر ورزش اسکی اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، برنامه‌های فدراسیون را دنبال می‌کنیم. نداشتن یک پیست اختصاصی برای فدراسیون، هزینه‌ بالای تجهیزات اسکی، مخارج بالای اعزام‌ به مسابقات برون مرزی و لطمه کرونا به ورزش همه از جمله مشکلاتی هستند که با آنها روبرو هستیم. با وجود تمامی این دشواری‌ها تلاش کردیم تا مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید و تقریبا به تمامی اهداف خود در ماه‌های اخیر در برنامه در نظر گرفته شده دست یافتیم.

دکتر نظریان در ادامه به تغییر نام و فعالیت فدراسیون و تحت پوشش گرفتن دیگر ورزش‌های زمستانی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا ورزش‌های زمستانی ظرفیت‌ بسیار بالایی برای ایجاد نشاط در جامعه و البته توسعه گردشگری دارد. در ایران نیز این ظرفیت بسیار ویژه‌، مغفول مانده و امید داریم دیگر بخش‌ها و ارگانهای کشور، فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی را برای بهره‌برداری از این ظرفیت عظیم یاری نمایند.

در این نشست سرپرستان کمیته‌های امور استان‌ها، مربیان، آموزش و استعدادیابی نیز حضور داشتند و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته‌های متبوع خود پرداختند.

در نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، دکتر سید رضا صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک، دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، کورش صبوریان نایب رئیس فدراسیون، سردار حمیدی رئیس شورای سیاست‌گذاری اسکی نیروهای مسلح، سید عبدی افتخاری عضو هیئت رئیسه، حمید رحمانیان عضو هیئت رئیسه، قربانعلی سولقانی عضو هیئت رئیسه، بهرام ‌ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون، فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان فدراسیون، صادق کلهر کارشناس خبره و عضو هیئت رئیسه، مرتضی ساوه‌شمشکی سرپرست کمیته آموزش، محمود یسلیانی سرپرست کمیته امور استان‌ها، رضا اژدری سرپرست کمیته مربیان، جمیل نژادکیان بازرس فدراسیون، امیرعباس تقی‌زاده خزانه‌دار فدراسیون، علیرضا احمدپور سرپرست کمیته استعدادیابی و مرتضی محسن‌پور مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی حضور داشتند.

انتهای پیام

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید