سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

درگذشت رئیس سابق فدراسیون بین‌المللی اسکی

رئیس سابق فدراسیون بین‌المللی اسکی درگذشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، جیان فرانکو کاسپر رئیس سابق فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

کاسپر که تا حدود یک ماه پیش عهده‌دار ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی بود چند روز پیش از برگزاری کنگره FIS در بیمارستان بستری شد و در نهایت پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری چشم از جهان فرو بست.

کاسپر با ریاست خود در فدراسیون بین‌المللی اسکی نقش بسزایی در توسعه رشته‌های مختلف اسکی در سراسر جهان داشت و بسیاری قرار ریاست کاسپر را نقطه عطف پیشرفت اسکی در جهان می‌دانند.

کاسپر همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ میلادی عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بود و از سال ۲۰۰۳ عضو آژانس جهانی ضد دوپینگ شده بود.

علاوه بر این ، او رئیس انجمن فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی المپیک (AIOWF) و از ۲۰۱۶  تا ۲۰۱۸ عضو هیات اجرایی IOC بود.

جیان فرانکو کاسپر اهل سن‌موریتز سوئیس بود و فعالیت خود را به عنوان روزنامه نگار آغاز کرد و در ادامه وارد صنعت گردشگری شد. در مدت زمان اندکی کاسپر از سوی مارک هودلر، رئیس اسبق FIS وارد فدراسیون بین‌المللی اسکی شد و در ادامه نیز به عنوان دبیرکل فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۸ به عنوان رئیس فدراسیون بین‌المللی اسکی انتخاب شد.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید