سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

نظریان: اسکی ورزش پولدارها نیست

رئیس فدراسیون اسکی در رابطه با مسائل مختلف صحبت هایی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی،  عباس نظریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با برنامه و مسابقات پیش رو برای این رشته اظهار کرد: متأسفانه امسال شاهد بارش دیر هنگام برف بودیم. ما برای مسابقاتی که پیش از فصل بارش برف در ایران بود، چند اردو را برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم و ملی‌پوشان المپیکی را به کشورهای اتریش و قزاقستان اعزام کردیم.

او ادامه داد: خدا را شکر اکنون در حال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور هستیم و در بخش‌های اسنوبرد و آلپاین مسابقات خود را برگزار کرده‌ایم و تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان فرصت داریم تا مسابقات خود را به اتمام برسانیم. مسابقات قهرمانی آلپاین جوانان آسیا را در پیش داریم و بازیکنانی که در المپیک بودند به این مسابقات اعزام خواهند شد.

در المپیک جوانان عملکرد خوبی داشتیم

رییس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در خصوص ارزیابی خود از مسابقات المپیک جوانان بیان کرد: با توجه به ارزیابی که اعضای کمیته فنی فدراسیون انجام دادند، نتیجه قابل قبولی را کسب کردیم. برای مسابقات المپیک باید ۴ سال زحمت کشید و با توجه به اینکه در ایران بارش برف آن‌چنانی نداریم، از نتایج به دست آمده احساس رضایت می‌کنم. در یکسال گذشته بارش بسیار کم برف را در ایران شاهد بودیم و با توجه به هزینه‌های اعزام واقعاً توانایی برگزاری اردوهای طویل مدت را نخواهیم داشت و با توجه به امکاناتی که داریم، از کسب نتایج به دست آمده رضایت داریم.

او ادامه داد: اگر همانند «دبی مال» در ایران هم فضایی را داشتیم که ورزشکاران ایران می‌توانستند از آن استفاده کنند، بسیار می‌توانست به ما کمک کند و ملی‌پوشان در ۱۲ ماه سال مکان مناسبی برای تمرین داشتند. در شرایط کنونی ما نمی‌توانیم انتظار خاصی داشته باشیم و همین که در المپیک حضور یافتیم بسیار خوب بود.

بودجه وزارت ورزش کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد/اسکی ورزش پولدارها نیست

ورزش اسکی برای همه مردم است

نظریان در رابطه با این موضوع که گفته می‌شد با رشته اسکی ورزش افراد ثروتمند است، تصریح کرد: به نظرم این تصویر اشتباهی است که در اذهان جامعه به وجود آمده است. عدم تولید داخلی تجهیزات اسکی باعث شده تا تهیه وسیله‌های مورد نظر برای علاقه مندان به اسکی سخت باشد و این مشکل کشورمان نیست بلکه در خاورمیانه شرکتی وجود ندارد که تجهیزات اسکی را تولید کند. من با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تجهیزات اسکی صحبت کرده‌ام اما آنها می‌گویند به دلیل عدم استقبال مخاطب صرفه اقتصادی ندارد.

ورزش اسکی به هیچ وجه گران نیست و تجهیزات این ورزش باعث شده تا همه فکر کنند که این ورزش گران قیمت است. اگر از لحاظ بارش برف کشور ایران تأمین بود و تمامی پیست‌های ما فعال بودند، قطعاً مراجعه کنندگان زیادی از ورزش مهیج اسکی استقبال می‌کردند اینگونه نبود تا اقشار خاص فقط از آن بهره ببرند. ما کلاس‌های آموزشی، جشنواره و… و. در طول سال برگزار می‌کنیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

من در ۳ سال گذشته تمام تلاشم را کرده‌ام که این ذهنیت را از مردم دور کنم که رشته اسکی برای افراد ثروتمند است و اکنون به نظرم شرایطی پیش آمده که در پیست‌های فعال کشور شاهد حضور خوب مراجعه کنندگان هستیم.

او در خصوص حضور حامیان مالی در رشته اسکی گفت: ما تا سال گذشته فقط فدراسیون اسکی بودیم اما اکنون به فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی تبدیل شده‌ایم.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید