سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

نظریان در مجمع انتخاباتی هیات اسکی استان فارس:

چشم انداز فدراسیون، حضور کاروان کامل کشورمان در بازی های زمستانی آسیا عربستان است

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی با اشاره به حضور ورزشکاران تنها در دو رشته اسکی آلپاین و صحرا نوردی در المپیک های زمستانی پیشین گفت : اعزام کاروان ورزشکاران کشورمان در رشته های مختلف به بازی‌های زمستانی آسیا ۲۰۲۹ به میزبانی عربستان چشم انداز فدراسیون است .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس ، دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در مجمع انتخاب رئیس هیات استان فارس با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا علیه السلام گفت : ورزش های زمستانی ۷۰ سال در کشور ما قدمت دارد و از سال ۱۹۵۶ ما در المپیک زمستانی شرکت کرده ایم .

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی رقابت های المپیک زمستانی را همتراز با المپیک تابستانی دانست و اظهار داشت : ۱۰۶ کشور مهم که از کشورهای صنعتی و بزرگ دنیا هستند در این رقابت‌ها حضور دارند و ورزشکاران در این رقابت ها در ۱۵ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند و ۳0۲ مدال در مسابقات المپیک زمستانی توزیع می شود.

وی با انتقاد از عدم توجه به رقابت های المپیک زمستانی گفت: در کشور ما جهت حضور قدرتمند در رقابت های المپیک تابستانی از مدت‌ها قبل ستاد این رقابت ها تشکیل می شود اما ورزشکاران المپیک زمستانی بدون برگزاری این ستاد و مقدمات لازم در سکوت به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند .

عباس نظریان توجه و توسعه تمامی رشته های زمستانی را از امور مغفول مانده دانست و بیان داشت : اسکی بخش مهمی از ورزش ها زمستانی است اما تمامی بخش ورزش های زمستانی اسکی نیست ما در مجموعه فدراسیون تلاش کرده ایم که با پایین آمدن از کوه ها ورزش های زمستانی را در سالن ها توسعه دهیم.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی با اشاره به حضور ورزشکاران در المپیک های زمستانی پیشین تنها در دو رشته اسکی آلپاین و صحرا نوردی گفت : ما ۴ سال فعالیت می کنیم تا یک ورزشکار برای ۱۰ ثانیه در رقابتهای آلپاین المپیک زمستانی حضور یابد ،اما می‌توانیم این در ۱۰ رشته تلاش کنیم و برای چند روز در مسابقات حضور داشته باشیم.

وی چشم انداز فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی را اعزام کاروان کشورمان در رشته های مختلف به بازی‌های زمستانی آسیا ۲۰۲۹ در عربستان دانست و افزود: چشم انداز فدراسیون حضور کاروان کامل در رقابت های عربستان است و این رقابت ها در شهری به مساحت ۳۲ کیلومتر که در کشور عربستان در حال ساخت است برگزار خواهد شد.

نظریان توسعه ورزش های زمستانی را منحصر به کوهستان ها ندانست و گفت : برای توسعه ورزش‌های زمستانی باید از کوه ها پایین بیاییم و رشته های مختلف را در سالن های ورزشی توسعه دهیم و زمستان ها به کوهستان برگردیم همچون کشورهای امارات ، قطر و عربستان که با وجود گرمای بیش از ۵۰ درجه در رقابت رقابت های زمستانی مانند هاکی روی یخ فعالیت میکنند و در رقابت های مختلف حضور می یابند .

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۵ رشته در فدراسیون فعال شده است و توسعه رشته های همچون والیبال برفی ، آیس هاکی ، کرلینگ ، اسنوبرد، اسکی کوهستان و ... در دستور کار فدراسیون است و برای اولین بار چهار نماینده ما در مسابقات آلپاین حضور داشتند و اسکی چمنی ما نیز با حضور کشورهای همچون ایتالیا ،چک و اسلواکی قهرمان رقابت جام جهانی اسکی روی چمن شد.

عباس نظریان ورزش های زمستانی را لاکچری ندانست و گفت : باید این دیدگاهی که این ورزش ها مختص افراد متمول است اصلاح شود و اتفاقاً تمامی قهرمان های تیم های ملی ما از بچه های روستا ها دامنه کوه ها و مناطق کم برخوردار هستند .

وی با اشاره به استعدادها و پتانسیل های ورزش های زمستانی در استان فارس گفت: امروز رئیس کمیته استعدادیابی کشورمان علیرضا احمدپور و خانم مریم تقوی مربی تیم ملی از استان فارس هستند و هیات استان با پتانسیل های خود باید بیش از پیش در جهت توسعه تمامی رشته های زمستانی تلاش نماید.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در پایان از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خواست با اختصاص یک سالن ورزشی به رشته های زمستانی با تجهیز سالن زمینه آموزش رشته های همچون آیس هاکی فراهم شود.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید