بازدید رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از پیست بین المللی اسکی توچال

ماجد ارشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، با حضور در پیست بین المللی اسکی توچال از نزدیک از ظرفیت بالای این پیست برای برگزاری رویدادهای اسکی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، ماجد ارشد ، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، با حضور در پیست بین المللی اسکی توچال از نزدیک از ظرفیت بالای این پیست برای برگزاری رویدادهای اسکی بازدید کرد.

ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا به همراه طارق سویی، دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا، از ایستگاه پنجم توچال بازدید کرد.

در راستای پیگیری فعالیت های پارااسکی که از سال  جدید در ساختار مدیریت FIS قرار گرفته، روز گذشته رییس کمیته پارالمپیک آسیا که به واسطه روز ملی پاراالمپیک در کشورمان حضور پیدا کرده است از پیست بین المللی و مجموعه بین المللی توچال از نزدیک دیدن کرد.

وی از نزدیک زیر ساخت ها و امکانات موجود برای برگزاری مسابقات و رویدادهای پارااسکی در ایران را مورد بررسی قرار داد. در این دیدار روح الله امداد، مدیر عامل شرکت تله کابین توچال در خصوص پتانسیل پیست توچال برای میزبانی رقابتهای اسکی توضیحاتی را مطرح کرد. همچنین عیسی ساوه شمشکی مشاور وزیر ورزش و جوانان در ورزش های زمستانی و عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی توضیحاتی در خصوص شرایط اسکی کشور و ظرفیت های موجود در ایرانی برای میزبانی رقابتهای مختلف ارائه کردند که مورد توجه ماجد واقع شد.

 
ماجد در این بازدید توچال را یکی از بهترین پیست های جهان برشمرد و نسبت به امکانات ایران در زمینه اسکی ابراز شگفتی کرد.


آمادگی برای برگزاری مسابقات پارااسکی آسیا و پارااسکی غرب آسیا، ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری کمپ تمرینی در کشورمان به ویژه برای برخی کشورهای همسایه که فرصت و ظرفیت های اسکی در آنها وجود ندارد و همچنین بحث آموزش از طریق مربیان کاربلد از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

ماجد روز گذشته به عنوان میهمان ویژه مراسم پانزدهمین روز ملی پارالمپیک در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد و از جامعه پارالمپیکی ایران برای برپایی این مراسم تقدیر کرد.

  • 16:48
  • 1401/07/27
  • 6872