برگزاری اولین نشست تخصصی استعدادیابی ورزشی/ ارائه طرح راه اندازی مرکز ملی استعدادهای ورزشی از سوی دکتر نظریان

اولین نشست تخصصی استعدادیابی ورزشی با معاون دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان سما و روسای فدراسیون های ورزشی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، اولین نشست تخصصی استعدادیابی ورزشی با حضور دکتر بطحائی معاون دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان سما و روسای فدراسیون های ورزشی، برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی راه اندازی مراکز استعدادیابی، ترسیم فرآیندهای استعدادیابی و آموزش استعدادیاب های ورزشی با حضور دکتر بطحائی معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما ،دکتر لشگری مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و همچنین دکتر همتی مدیر هماهنگ کننده نشست و برخی از روسای فدراسیون های ورزشی از جمله دکتر عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی برگزار شد.
 

روسای فدراسیون های ورزشی هاکی، قایقرانی، اسکی، جودو، ورزش دانش آموزی ، ترای اتلون، کاراته ، ووشو، شنا شیرجه واترپلو، هندبال، ورزشهای زورخانه ای،بدن سازی و پرورش اندام  برای حضور در این نشست دعوت شده بودند.
 

در این نشست ظرفیت ها و قابلیت های توسعه استعدادیابی در فدراسیون های ورزشی و بسترهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور به ویژه مدارس سما در مناطق مختلف کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .همچنین اعضای حاضر از جمله روسای فدراسیون های ورزشی نقطه نظرات خود را در مورد این موضوع مطرح کردند. طرح راه اندازی مرکز ملی استعدادهای ورزشی نیز به پیشنهاد رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی دکتر نظریان ارایه و مصوب شد که سازمان سما و دانشگاه آزاد از ظرفیت هایش برای راه اندازی مرکز ملی استعدادهای ورزشی استفاده کند.
 

گفتنی است مقرر شد این نشست مجددا در ماه های آینده برگزار و پیگیری شود تا فصل جدیدی از روند استعدادیابی در ورزش کشور آغاز و تجربه شود.
 

در این نشست فاطمه کیادربند سری نایب رییس بانوان و علیرضا احمد پور رییس کمیته استعداد یابی فدراسیون نیز حضور داشتند.

  • 11:10
  • 1401/07/22
  • 2888