دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش چین

وزرای ورزش ایران و چین در حاشیه برگزاری بازیهای المپیک زمستانی، دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ظهر دیروز (یکشنبه 17 بهمن) به وقت محلی، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر ورزش چین که در عین حال رییس کمیته ملی المپیک این کشور هم محسوب می‌شود، دیدار کرد. 

در این دیدار که رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران هم در آن حضور داشت، دو طرف بر نحوه تعامل بیشتر، گسترش همکاری‌ها و تداوم ارتباطات ورزشی دو کشور تاکید کردند.

سجادی درخصوص این دیدار اظهار داشت: جلسه بسیار ارزشمندی با وزیر ورزش چین که همزمان رییس کمیته المپیک این کشور نیز است، داشتیم و درباره تعاملات دوجانبه بین کشور ایران و چین گفتگو کردیم.

وی گفت: در این دیدار رسما از ایشان دعوت کردیم که به اتفاق دیگر همکارانشان برای شروع همکاری‌های ۲۵ ساله به ایران سفر کنند. هدف ما این است که در کنار عرصه‌های دیگر این تفاهم‌نامه، ورزش نیز بتواند همکاری‌های مشترک خود را با کشور چین شروع کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه که صالحی‌امیری نیز حضور داشت، قرار شد در یکسری از رشته‌ها که ایران توانمند است به چین کمک کند و در رشته‌هایی که چین توانمندی دارد، برای توسعه آن رشته به ایران کمک کند.

سجادی با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش چین در این دیدار گفت: ایشان این قول را دادند که صنعتگران و تولیدکنندگان ورزشی چینی از کشور ما بازدید داشته باشند و در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک کنند و در ساخت‌و سازها نیز مشارکت داشته‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درخصوص استفاده از رشته‌های سنتی دو کشور گفتگو شد و تعاملات خوبی صورت گرفت. ما اعلام کردیم که در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای می‌توانیم با چین همکاری داشته باشیم و در رشته ووشو و زیرمجموعه‌های این رشته نیز در ایران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. در این جلسه آداب و سنن دو کشور مورد توجه قرار گرفت و بر همکاری‌های فی‌مابین در این زمینه تاکید شد.

  • 11:17
  • 1400/11/18
  • 3111