سخنرانی توماس باخ در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی 2022 چین

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی گفت: این مأموریت بازی‌های المپیک است که ما را در رقابتی مسالمت‌آمیز گردهم می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، توماس باخ در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی 2022 چین اظهار داشت: عصر تازه‌ای برای ورزش‌های زمستانی آغاز شده است. این سال ببر (اشاره به سال جدید چینی) یک سال المپیک است. هم سال ببر و هم سال المپیک نشان‌دهنده جاه‌طلبی، قدرت و شجاعت است و امروز به لطف این جاه‌طلبی، چین یک کشور ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 300 میلیون نفر در نزدیک به دو هزار پیست اسکی و یخی به ورزش‌های زمستانی می‌پردازند. این دستاورد خارق‌العاده، دوران جدیدی را برای ورزش‌های زمستانی در دنیا باز می‌کند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: متأسفانه، همه‌گیری کرونا در دنیا یک واقعیت برای همه ماست. همین مسئله قدردانی ما از کمیته ساماندهی بازی‌های المپیک زمستانی 2022، مقامات چین و همه مردم چین را عمیق‌تر می‌کند.

باخ خطاب به ورزشکاران گفت: شما در طول دو هفته آینده برای کسب بالاترین جایزه با یکدیگر رقابت خواهید کرد و در عین حال، زیر یک سقف در دهکده المپیک با آرامش زندگی می‌کنید. در اینجا هیچ تبعیضی به هر دلیلی وجود ندارد. در دنیای شکننده ما، جایی که تفرقه، درگیری و بی‌اعتمادی در حال افزایش است، ما به دنیا نشان می‌دهیم که ممکن است رقبای سرسختی برای یکدیگر باشیم، اما در عین حال در صلح و احترام با هم زندگی می‌کنیم. این مأموریت بازی‌های المپیک است که ما را در رقابتی مسالمت‌آمیز گردهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: ما همیشه پل می‌سازیم و هرگز دیوار ایجاد نمی‌کنیم و بشر را با وجود همه تنوعی که وجود دارد، متحد می‌کنیم. این مأموریت به شدت مورد حمایت مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. 

  • 01:07
  • 1400/11/16
  • 2406