با هدف همکاری های دوجانبه و استفاده از ظرفیت های متقابل؛

برگزاری نشست دکتر نظریان با رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران

دکتر عباس نظریان در نشستی مشترک با رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان، در خصوص همکاری های دوجانبه و توسعه ورزش در بخش همگانی، به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، استفاده از ظرفیت های شهرداری کلان شهر تهران برای توسعه همکاری های دوجانبه و به ویژه گسترش بعد همگانی اسکی و ورزش های زمستانی در پایتخت یکی از اهداف این فدراسیون است. اهدافی که به ویژه با نگاه متخصصانه و دلسوزانه دکتر حسین اوجاقی ریاست ورزش شهرداری تهران مسیری هموارتر دارند.

روز گذشته ۱۲ دی دکتر عباس نظریان نشستی مشترک با دکتر حسین اوجاقی ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران و تعدادی دیگر از مسئولان همراه و متخصص این سازمان از جمله معاون محترم ورزش قهرمانی و مسئول حقوقی بخش ورزش این سازمان داشت.

در این نشست که با هدف استفاده از ظرفیت های متقابل و ارائه پتانسیل های موجود به ویژه در توسعه بخش همگانی شهروندان تهرانی برگزار شد مباحث مختلف و چند جانبه ای مطرح گردید که می تواند به نتایج اثرگذار و ویژه ای در پایتخت منجر شود.

در این جلسه دکتر نظریان شرح مختصری از وضعیت رشته های فعال در اسکی و ورزش های زمستانی در سطح کشور و استان تهران، شرایط این ورزش در بازیهای المپیک زمستانی، بازیهای آسیایی زمستانی، رقابتهای قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا ارائه داد.

همچنین در خصوص رشته “رولر اسکی” و ظرفیت موجود بهره مندی از آن در برخی بوستان های استان تهران از جمله سرخه حصار، چیتگر، یاس فاطمی و .. پیشنهادهایی از سوی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ارائه شد که مورد استقبال سازمان ورزش شهرداری تهران قرار گرفت.

بحث توسعه “اسکی چمن“ یکی دیگر از مواردی بود که ظرفیت های موجود در پارک هایی چون پارک لویزان، پارک آبشار و یاس فاطمی مناسب ارزیابی شد چرا که ارتفاع موجود در این مناطق و وجود ناهمواری های طبیعی بستر مناسبی برای برنامه ریزی در خصوص زیرساخت های مورد نیاز آن فراهم می کند.

همچنین مباحثی در خصوص ورزش های سالنی(سالن یخ) مطرح شد که با استقبال خوبی از سوی سازمان شهرداری همراه بود و مقرر شد شرایط برای همکاری و همراهی سرمایه گذاری های شهرداری تهران با فدراسیون تسهیل شود و در یک ارتباط سه جانبه بین فدراسیون ، سازمان ورزش شهرداری و بخش سرمایه گذاری شهرداری این پیشنهاد در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و از ظرفیت های موجود استفاده بهینه شود.

این نشست مشترک صمیمی و البته تخصصی می تواند نقطه آغاز همکاری های دوجانبه اثر بخش بین فدراسیون و سازمان ورزش شهرداری تهران باشد، همکاری هایی که به صورت مستقیم به توسعه ورزش همگانی و سلامت و نشاط اجتماعی جامعه می انجامد. امضای تفاهم نامه های همکاری در نشست های آتی و پرداختن به ایده های طرفین و عملی کردن آن به بهترین نحو ممکن از جمله برنامه ها ی موجود آینده می باشد.

  • 12:38
  • 1400/10/13
  • 4907