ساوه شمشکی : هفته نخست رقابتهای لیگ اسکی آلپاین از نظر فنی بسیار منظم و عالی برگزار شد

دبیر فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گفت: هفته نخست رقابتهای لیگ اسکی آلپاین از نظر فنی بسیار منظم و عالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی در حاشیه لیگ بین المللی اسکی آلپاین در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی و همکاری همه عزیزان هفته نخست رقابتهای لیگ اسکی آلپاین از نظر فنی بسیار منظم و عالی برگزار شد.

او در خصوص شرایط انتخاب نفرات اعزامی به المپیک زمستانی گفت: اعلام نفرات اعزامی از سوی ما نیست . مسابقات لیگ بین المللی اسکی آلپاین در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است و امتیازاتی که ورزشکاران در این مسابقات به دست می آورند بر امتیاز جهانی شان تاثیر گذار است و روز ۱۷ ژانویه(۲۷ دی ماه) لیست نهایی فدراسیون جهانی اعلام می شود و بر اساس آن ورزشکارانی که می توانند در المپیک زمستانی شرکت کنند مشخص می شوند.

ساوه شمشکی با اشاره به درخشش بیرامی در مسابقات بین المللی ترکیه و ادامه تلاش ها در خصوص سهمیه المپیک وی گفت: در مورد صحرانوردی بانوان فدراسیون جهانی در این دوره قانونی را گذاشت و یکی از شرایط کسب سهمیه المپیک را منوط به یک مسابقه در قهرمانی جهان سال گذشته در آلمان کرد که این بر خلاف قوانین IOC و خود فدراسیون جهانی است چون دوره انتخابی مسابقات حتما باید دو سال باشد. متاسفانه این قانون گذاشته شد و ما با فدراسیون جهانی تماس گرفتیم قبول کردند که این قانون اشتباه است ولی با توجه به اینکه سهمیه ها تقسیم شده است یک مقداری کار دشوار است ولی واقعا درخشش سمانه بیرامی در مسابقات ترکیه در حضور چندین ورزشکاری که در المپیک پیش رو حاضر خواهند بود روزنه های امیدی را روشن کرده است .

او افزود: ما هم با فدراسیون جهانی در ارتباط هستیم و از طریق کمیته ملی المپیک با IOC نیز در ارتباط هستیم تا بتوانیم ان شاالله حق این ورزشکار را بگیریم. امتیاز  ورودی المپیک ۳۰۰ است و سمانه بیرامی امتیاز ۷۶ دارد یعنی خیلی بهتر از بسیاری ورزشکارانی است که به المپیک می روند . متاسفانه شاید ورزشکار در یک روز در شرایط خوب خودش نباشد و نتواند نتیجه مناسب بگیرد ولی در رقابتهای بعد نتیجه بگیرد و امیدوارم بتوانیم احقاق حق کنیم و بیرامی نیز بتواند به المپیک زمستانی اعزام شود.

  • 22:48
  • 1400/10/08
  • 4178