نظریان: از بازدید وزیر ورزش و جوانان انرژی بسیار خوبی گرفتیم/ دکتر سجادی حرف دل ورزشکاران را خوب درک می کند

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، پس از نشست و گفتگو با وزیر ورزش و جوانان، مطالبی را درباره خروجی و دستاوردهای نشست بیان کرد.

نشست بسیار خوبی امروز با حضور گرم و صمیمی دکتر سجادی، وزیر ورزش و جوانان در محل فدراسیون داشتیم و به بررسی مشکلات موجود و برنامه‌های روز‌های آینده به ویژه المپیک و بازی‌های قهرمانی اسکی آلپاین آسیا پرداختیم.

او افزود: در خصوص ظرفیت هایی که برای توسعه نیاز داریم صحبت هایی را مطرح کردیم چرا که برای موفقیت‌ اسکی در رویداد‌های بزرگ حمایت وزارت ورزش و جوانان را نیاز داریم. امیدوارم کاروان اسکی کشورمان عملکرد قابل قبولی را در المپیک داشته باشد .

وی تصریح کرد: خداراشکر دکتر سجادی نیز به واسطه اینکه از جنس ورزش و قهرمانان این کشور است موضوعات مرتبط با ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی را به خوبی می‌داند و درک می کند. از حضور دکتر سجادی انرژی بسیار خوبی گرفتیم و امیدوارم که در ادامه راه اتفاقات خوبی برای فدراسیون و ورزش‌های زمستانی رقم بخورد.

نظریان در رابطه با پیستی که به فدراسیون تعلق گرفته است گفت: تلاش می کنیم در اولین فرصت اقدامات مربوط به تجهیزات فدراسیون اسکی را با همکاری شرکت توسعه و تجهیز پیگیری می‌کنیم.  امیدواریم مردم محترم و شریف محلی به واسطه استعداد‌های خوبی که در این رشته‌های ورزشی دارند برای عبور از چالش‌ها انتقادات و پیشنهادات خود را با در میان بگذارند.همچنین به دنبال توسعه در بخش همگانی و برگزاری فعالیت‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف هستیم.


الان فصل فدراسیون اسکی است و رییس فدراسیون هم نگرانی هایی داشت و مطرح شد. نیازهایی از امکانات فنی و فضا و سخت افزار گرفته تا منابع درآمدی وجود داشت که مطرح شد. امیدوارم شرایطی که فدراسیون اسکی برای برنامه هایی که پیش بینی کردند، محقق شود. و ما قول هایی را دادیم که به عنوان برادر در کنار فدراسیون انجام وظیفه کنیم.

از تمام ظرفیت معاونین و مدیران وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکلات فدراسیون های ورزشی استفاده خواهیم کرد. همینطور از ظرفیت شرکت توسعه که همه ما بایستی به عنوان حاکمیت به نحوی در تهیه و تقدیم زیرساخت های مورد نیاز فدراسیون ها به گونه ای عمل کنیم که فدراسیون ها کمترین دغدغه را داشته باشند و در اهداف توسعه ای، همگانی و قهرمانی همراهشان باشیم.

هر فدراسیون متولی آن رشته ورزشی است؛ بنابراین هر برنامه ای که متولیان دارند ما در خدمتشان هستیم و کمکشان می کنیم که اتفاقا بازوی توانمند ما باشند و من هم به عنوان خادم ورزش و جوانان بر خودم تکلیف دانستم که در خصوص مطالبی که امروز مطرح شد، راهکارهایی را پیشنهاد بدهم. همفکری کردیم و ادامه این جلسات در وزارت ورزش خواهد بود.

رییس فدراسیون نگران چند مورد بودند که با توجه به برنامه هایی که در پیش دارند (به ویژه المپیک زمستانی)، همفکری هایی کردیم. به نتایجی هم رسیدیم و ان شاالله فصل خوبی در انتظار ورزش های زمستانی است.

همه فدراسیون ها نیاز به یکسری امکانات دارند و همه امکانات هم باید در اولویت در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد. به عبارت ساده تر تمام امکانات حاکمیتی و دولتی بایستی به نحوی تهیه شوند که همه فدراسیون های ورزشی کشور از آن بهره مند شوند. در خصوص پیست های اسکی کشور ما هم فقط یکی دو پیست اسکی نداریم به خصوص در دو استان البرز و تهران پیست های خوبی داریم.

یکی از این پیست های خوب، پیست اسکی شمشک است که بنا به دلایلی فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است اما یکی از اصلی ترین تاریخچه ورزش اسکی ما و یکی از مهمترین فصل های تاریخی ما در اسکی در شمشک است. تاریخچه خوبی در این پیست چه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی داشته ایم. راهی که شمشک طی کرده است، همیشه در مسیر پشتیبانی ورزش های زمستانی ما بوده و قهرمانان خوبی تحویل جامعه داده است.

همجوار این پیست ، پیست دربندسر قرار دارد و در استان البرز نیز پیست دیزین است. یکی از دغدغه های موجود فدراسیون این بود که پیستی در اختیار ندارد. قرار بر این شد که در شرکت توسعه در مورد آن صحبت کنم تا به صورت آزمایشی پیست اسکی شمشک را یک سال در اختیار فدراسیون قرار بدهیم و البته صحبت ها و شرایط تفاهم نامه باید طی شود تا به بهترین شکل ممکن که فدراسیون به هیچ زحمت و نگرانی نباشد، رخ دهد و فدراسیون بهترین استفاده را کند و بهره برداری تخصصی کند.

نکته مهمی وجود دارد که مالکین محترم در شمشک نقطه نظرات و ملاحظاتی داشته اند و  ظاهرا یک سری اعتراضاتی از قبل باقی مانده است. من خواهش کردم دوستان پیش قدم شوند و بروند با اهالی و ساکنین منطقه صحبت کنند. با کمال میل پای صحبت ها مینشینیم و دغدغه های آنها را پیگیری میکنیم که عزیزان اگه مطالبه ای دارند به آن برسند و از این نظر حق و ناحق نشود ولی شرایط به گونه ای شود که اعتراضاتشان مانع بازگشایی پیست شمشک نشود.

البته پیست شمشک باید استانداردسازی شود. ظاهرا یک سری بازسازی هایی مورد نیاز است تا استاندارد شود که خدایی نکرده از نظر ایمنی به مشکل بر نخوریم و عزیزانی که میخواهند در این پیست فعالیت کنند، با مخاطره ای رو به رو نشوند.
ما استانداردهای پیست را با شرکت توسعه فراهم کنیم و بعد، صحیح و سالم در اختیار فدراسیون قرار دهیم تا فدراسیون یک سال موقتا بهره بردار شود. من قول دادم اگر فدراسیون در این بهره برداری، بهره ور عمل کند و ما را در اهدافمان در ورزش همگانی و قهرمانی در این رشته های تحت پوشش برساند، دست فدراسیون را در پیست های دیگر دارای اختیار باز خواهیم گذاشت تا به نفع اسکی کشور و خانواده بزرگ است رشته اقدام شود.

جا دارد از هم میهنان صبورمان در نزدیکی پیست های اسکی تشکر کنم که میزبان شایسته ای در آنجا داریم؛ بطور مثال، هر فردی که به شمشک یا دربندسر می رود با خاطرات خوب باز می گردد و این حس تا مدتها وجود دارد. برای اهالی ورزش و فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی آرزوی موفقیت دارم.

  • 17:04
  • 1400/09/30
  • 5064