«با هم برای آینده مشترک»؛ شعار مشترک بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ از شعار رسمی این بازی‌ها با عنوان «با هم برای آینده مشترک» در مراسمی در موزه پایتخت چین رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ چین اعلام کرده این شعار نشان دهنده قدرت بازی‌ها برای غلبه بر چالش‌های جهانی به عنوان یک جامعه، با آینده مشترک برای بشریت است. واژه‌های این شعار ضرورت همکاری جهانی برای فردایی بهتر را به ویژه با توجه به مشکلات ناشی از پاندمی کووید۱۹ منعکس می‌سازد.

کمیته برگزار کننده بازی‌های المپیک زمستانی تصریح کرد: این شعار اتحاد و تلاش گروهی را نشان می‌دهد و ارزش‌های اصلی و چشم‌انداز جنبش المپیک و هدف پیگیری وحدت جهانی، صلح و پیشرفت را نمایان می‌سازد. این شعار ارزش‌های کلیدی بازی‌های پارالمپیک را به ویژه نقش آنها در کمک به جامعه ای فراگیرتر در نظر گرفته است.
 
این شعار پس از یک فراخوان گسترده در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. در این مدت، تعداد ۷۹ پیشنهاد شعار از دانشگاه‌های چین جمع‌آوری که یازده مورد از آنها توسط متخصصان حوزه‌های مختلف در فهرست انتخاب قرار گرفتند.

پکن پایتخت چین اولین شهری خواهد بود که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی شده است. این رویداد از ۱۵ بهمن تا یکم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

چینی‌ها قرار است از میان ۱۰۲ رشته ورزشی حاضر در بازی های المپیک زمستانی پیش رو در ۷۵ رشته شرکت کنند.

انتهای پیام

  • 15:10
  • 1400/07/01
  • 22309