اضافه شدن رشته اسکی کوهستان به المپیک زمستانی ۲۰۲۶

رشته اسکی کوهستان وارد بازی‌های المپیک زمستانی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) رشته اسکی کوهستان از سال ۲۰۲۶ به مجموعه ورزش‌های حاضر در بزرگترین رویداد ورزشی زمستانی جهان یعنی المپیک زمستانی اضافه خواهد شد.

پیشنهاد اضافه شدن رشته اسکی کوهستان به بازی‌های المپیک زمستانی یک ماه پیش توسط هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شده بود.

بر همین اساس قرار است پنج سکو برای رشته اسکی کوهستان در المپیک زمستانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته شود.
رقابت‌های اسپرینت و ایندیویژوال در بخش مردان و زنان شامل چهار سکو و یک بخش هم شامل رقابت‌های مختلط مردان و زنان در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ حضور خواهد داشت.

پیش از این در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان در سال ۲۰۲۰ به میزبانی لوزان سوئیس رشته اسکی کوهستان وارد المپیک‌ جوانان شد.

 قرار است حضور در المپیک زمستانی ۲۰۲۶ به عنوان هدف طولانی مدت و حضور در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ به عنوان هدف میان مدت کمیته بین‌المللی المپیک برای رشته اسکی کوهستان در نظر گرفته شود.

پیش‌بینی‌ می‌شود حضور اسکی کوهستان در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ به میزبانی کورتینا دامپتزو، به دلیل محبوبیت این رشته ورزشی در ایتالیا و همچنین پیشینه تاریخی و قدمت آن در این کشور با استقبال بسیار خوبی همراه شود.

رئیس فدراسیون بين‌المللی اسکی کوهستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور این رشته در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ گفت: ما در حال حاضر‌ بخشی از المپیک هستیم! پس از سال‌ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف حالا رویایی المپیکی شدن رشته اسکی کوهستان محقق شده است‌.

نحوه و زمان‌بندی برگزاری مسابقات و همچنین چگونگی کسب سهمیه ورزشکاران اسکی کوهستان برای المپیک زمستانی در اجلاس ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ کمیته بین‌المللی المپیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • 18:26
  • 1400/05/06
  • 32483