هاکی روی یخ قهرمانی بانوان آسیا _ بانکوک؛

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران نایب قهرمان آسیا شد /کسب نقره ارزشمند قاره کهن در اولین تجربه

بانوان ملی پوش هاکی روی یخ کشورمان در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا به عنوان ارزشمند نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ،دیدار پایانی و فینال هاکی روی یخ قهرمانی بزرگسالان آسیا در رده بانوان عصر امروز در حالی برگزار شد که ملی پوشان کشورمان با پنج پیروزی ارزشمند ( ۸« گل زده و یک گل خورده) مقابل تیم قدرتمند میزبان صف آرایی کردند و با نتیجه ۳ بر ۱ و توقف مقابل تایلند به عنوان نایب قهرمانی و مدال ارزشمند نقره قاره کهن دست یافتند .

شیرزنان ایرانی پس از شکست تیمهای هند، کویت و قرقیزستان درمرحله مقدمانی و غلبه بر تیمهای امارات و سنگاپور در مرحله حذفی؛ دیدار فینال را مقابل تایند برگزار کردند که این دیدار در ست اول با نتیجه یک بر صفر به نفع حریف خاتمه یافت، ست دوم با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران پیگیری شد و ست سوم دو بر صفر به نفع تایلند به اتمام رسید تا در نهایت تیم میزبان بعنوان قهرمانی و تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از مسابقات دست یابد.

ملی پوشان هاکی روی یخ ایران که فقط سه سال از فعالیت شان در این رشته به واسطه افتتاح پیست المپیک سایز ایرانمال می گذرد و برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافته اند توانستند با خلق شگفتی در مسابقات آسیایی تایلند تحسین همگان بخصوص مسئولین فدراسیون جهانی و آسیایی را برانگیزند.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی نمایندگان ایران را در این دوره از رقابتها هستند.

فرزاد هوشیدری ‌و اعظم سنایی سرمربی و مربی تیم ملی اعزامی کشورمان هستند و اویس حسن زاده نیز بعنوان مدیر تیمهای ملی کاروان اعزامی را همراهی می کند.

گفتنی است نمایندگان کشورمان ساعت ۳ بامداد سه شنبه با استقبال مسئولین ورزش و علاقمندان به این رشته وارد کشور خواهند شد.

  • 19:55
  • 1402/02/17
  • 5648